Thursday, July 12, 2012

herbal tea secrets


KELEBIHAN HERBALIFE TEA MIX
lets talk about green tea and HERBALIFE TEA MIX today...
siapa yang suka minum tea?? we're geng!! saya suka sangat minum tea tak kesah la ape jenis tea pon semua saya bedal..haha tapi saya nak cerita kat semua ade satu tea ni mmg sangat2 berkesan dan boleh bakar kalori korg mcm berlari 2km. ha mmg sesuai sgt la utk org2 mcm saya yang malas nak bersukan and keluarkan peluh. dengan minum tea je da dapat rasa macam org bersukan. tak ke bagus namanya tu!!! meh kita cerita fakta sikit la...
Ada kajian di buat menunjukkan bahawa teh hijau  membantu proses pengurangan berat badan dengan merangsang badan untuk membakar kalori dan membakar lemak .Selain itu kajian juga menunjukkan bahawa ekstrak teh hijau juga dapat meningkatkan pengoksidaan lemak dan meningkatkan tahap metabolisma.
Ini mungkin di sebabkan ia tidak mengandungi atau sangat sedikit kafein, walau bagaimanan pun sesetengah kajian juga menunjukkan bahawa ekstrak teh hijau mempunyai faedah yang lain untuk mengurangkan berat badan. Beberapa penemuan menunjukkan bahawa kehadiran Flavonoid di dalam green tea yang boleh mengurangkan berat badan.Apabila flavonoid bergabung dengan ramuan ekstrak green tea yang lain, lebih banyak kalori akan di bakar.
Ekstrak teh hijau tidak menyebabkan kesan sampingan yang tidak baik. Ini adalah salah satu kebaikan ekstrak teh hijau. Oleh itu ia tidak membahahayakan pengguna dan selamat di ambil bersama produk pelangsingan yang lain. kalau nak tahu saya dah cuba mcm2 jenis tea. dulu saya ni mmg fan no 1 green tea. tapi sekarang ni FAN NO 1 HERBALIFE TEA MIX :)
ni antara tea2 yang saya pernah minum dulu...banyak kan??
Teh hijau juga di ketahui mempunyai faedah kesihatan yang lain seperti mengurangkan risiko penyakit jantung,ulser dan kanser.Selain itu ia juga dapat memberikan tenaga dengan segera kepada badan anda. Anda boleh meminum teh hijau dengan air panas atau sejuk. Jika anda tidak menyukai rasa teh hijau, anda boleh mendapatkan ekstrak teh hijau seperti herbalife tea mix yang mempunyai perisalemon dan hibiscuss.
Teh hijau tea juga dapat merendahkan gula dalam darah di mana ia dapat melindungi peminumnya daripada diabetes atau sekurang-kurangnya simptom kepada penyakit tersebut.
Di HERBALIFE terdapat satu produk iaitu HERBALIFE TEA MIX, merupakan salah satu dari 3 produk utama untuk melangsingkan badan. HERBALIFE TEA MIX adalah ekstrak teh hijau yang yang di campur dengan ekstrak buah lemon, buah pelaga dan juga bunga raya. Baunya yang wangi dan rasanya yang hebat membuatkan anda tidak perlu untuk menutup hidung ketika meminumnya :)
siapa yang tak nak minum tea je terus dapat rasa effect mcm belari 2km...rugi lah pada sape2 yang gila tea tapi tak pernah rasa HERBALIFE TEA MIX ni.. satu dunia dah minum tea ni, ANDA BILA LAGI??
Herbalife Herbal Concentrate Tea

Herbalife Tea is a delicious tea with antioxidant and thermogenic benefits of green tea and fast-acting botanicals. Herbalife Tea is for appetite control, energy and weight loss. Herbalife Herbal Concentrate Tea is one of the most re-orderes Herbalife product.
  • Get an energy boost
  • Enjoy the benefits of green tea
  • Manage your weight with Herbalife Tea
  • Low in calories and carbohydrates

p/s :  tea is one of those rare treasures, enjoyed throughout the world, that actually benefits health. - KIT Chow, All the Tea in China

No comments:

Post a Comment